Jump to content

Közösség

A közösségi hálózatok terjedése alapjaiban változtatta meg a gondolkozásunkat a kapcsolatokról,a vélemény megosztásról és a felhasználók interakciójáról. Ma már egy hír vagy egy vélemény elterjedéséhez nem kell napokat, heteket várnunk, azok azonnal megjelennek a blogokon, a Facebook üzenőfalunkon, a fórumokban és elkezd megállíthatatlanul terjedni, legyen az akár jó, akár rossz.Közösségi kommunikáció, marketing

Napjaink új világában az online közösségi terekben a fogyasztók már átvették a hatalmat. Többé már nem engedik meg, hogy a márkánkról csak mi és csak a nekünk tetsző véleményeket kommunikáljunk. Igenis beleszólnak, véleményeznek, letaszítanak, vagy felemelnek. Pillanatok alatt válhatsz a trollok áldozatává, vagy a legszeretettebb márkák egyikévé. Ezért fontos, hogy mit és hogyan kommunikálsz a közösségi médiákban, mennyire kényezteted el fogyasztóidat és mennyire figyelsz arra, hogy Ők mit jeleznek vissza márkádról.

A Senswerk-nél integrált megoldással támogatjuk közösségi kommunikációdat, kezdve a Facebook tartalom menedzsmenttel, a hirdetéseken és a Facebook játékok kidolgozásán át, olyan integrált kampány megoldásokig, amelyben több közösségi csatornát egységesen kezelünk. Képeket publikálunk a Pinterest és Instagram segítségével, csipogunk a Twitteren, érdekes információkat, eseményeket, játékokat helyezünk el a Facebook-on, adatbázist építünk és forgalmat terelünk weboldaladra.

Facebook megoldásaink

A Facebook napjaink egyik legnépszerűbb közösségi média felülete a világon 1,3 milliárd felhasználóval, kiváló demográfiai és területi információs szűrési lehetőségekkel. Lehet, hogy nem szereted vagy nem ismered a lehetőségeket amiket nyújt, de mindenképpen érdemes ezentúl az egyik legerősebb marketing csatornádként gondolnod a Facebook-ra, ha igazak rád az alábbiak:

  • Szerethető márkád van
  • Általános termékeket forgalmazol
  • Célcsoportod demográfiailag jól meghatározható
  • Szeretnél nyereményjátékkal adatbázist építeni
  • Szeretnéd, ha vírusmarketing tartalmaidat megosztásokkal terjeszteni
  • Ha szeretnéd, hogy felhasználóid véleményt mondjanak a termékedről és ezen véleményeket terjesszék
  • Olyan fórumot hoznál létre, ahol szakértőként szeretnél kommunikálni egy-egy témában fogyasztóiddal

Milyen eszközöket érdemes bevetned Facebook kampányaid során?

  • Facebook alkalmazások
  • Facebook kommunikáció / tartalom menedzsment
  • Facebook hirdetések
  • Kuponok
  • Webáruház a Facebook-on

Facebook alkalmazásfejlesztés

Facebook játékot szeretnél? Akkor üssön nagyot! Ha igazán látványos, sok felhasználót elérő játékot szeretnél, akkor jó helyen jársz. Tervezünk, megvalósítunk és ha szükséged van rá, akkor hirdetünk és kommunikálunk is. Készítettünk már betűkirakó játékot, tetrist, kvízt, ügyességi játékot... A játékok mellett számíthatsz ránk Facebook alkalmazások fejlesztésében is, legyen szó webáruházról, űrlapról, termékajánlóról vagy bármilyen információs oldalról.

Facebook tartalom menedzsment

Nem mindegy, hogy mikor, kinek, mit kommunikálsz cégedről és márkáidról. Ha létrehozol egy Facebook oldalt, akkor töltsd is fel tartalommal, válaszolj a felhasználók kérdéseire, frissítsd folyamatosan, lépj interakcióba fogyasztóiddal. Nincs lehangolóbb mint amikor a legutolsó post-od egy-két évvel ezelőtt született. Erről sajnos mindenkinek az fog eszébe jutni, hogy céged megszünt, vagy csak évek óta vegetál, nem fejlődik és nincs semmi, amit érdemes lenne kommunikálni róla.

Segítségünkkel folyamatosan kommunikálhatsz, elmondhatod, hogyan fejlődsz, új termékekkel jelenhetsz meg, akciózhatsz, új irodát nyithatsz, új munkatársakkal bővülhetsz, konferenciát szervezhetsz, vagy csak kíváncsi lennél fogyasztóid véleményére arról, hogy milyen illatú / ízű legyen a legújabb terméked? A tartalmak írása mellett posztolunk, játékokat menedzselünk, eseményeket szervezünk vagy csak válaszolunk a felhaszálók kérdéseire.

Ne hanyagold el ezt a csatornát, mert:

  • versenytársaid sem hanyagolják el
  • olcsó, márka és cég erősítő eszköz
  • Magyarországon 4.800.000 felhasználót érhetsz el

Facebook hirdetések

Szeretnél több rajongót? Ha tartalmaid több emberhez jutnának el? Akcióidat szeretnéd terjeszteni vagy új vásárlókat szeretnél webáruházadba? Facebook hirdetések segítségével a Facebook-on belülre vagy a Facebook-on kívülre is látogatókat vonzhatsz, rajongókat, követőket szerezhetsz, ösztönözheted a hírlevél feliratkozást. Tudathatod, hogy létezel és használhatod a közösségi média hálózatát tartalmaid terjesztésére.

Google+, Instagram, Pinterest, Linkedin kommunikáció

A világ nem csak a Facebook-ról szól, bár kétségtelen, hogy napjaink legerősebb közösségi csatornája. Vannak azonban olyan esetek mikor a Facebook mellett más csatornákkal is érdemes megismerkedned, vagy 100%-ig csak azokat használni.

Milyen további csatornákban lehet érdemes még gondolkodnod?

  • Twitter, ha informatikával foglalkozol vagy előadó művész vagy
  • Instagram, ha remek képanyagaid vannak és a fiatalok a célcsoportod
  • Pinterest, ha remek képanyagaid vannak és főként fiatal nők felé szeretnél kommunikálni
  • Google +, ha informatikai témában vagy férfiakat célzol és szeretnél keresőoptimalizálni is
  • Linkedin, ha üzleti kapcsolatokat építenél, vagy fontos, hogy karrieredben előrébb juss.
  • YouTube, Videa, ha videós tartalmakkal is meg tudod hódítani fogyasztóidat
  • Flickr, Picasa, ha képes tartalmaidat szeretnéd értékeltetni
  • Béhance, ha művészi képességeidet szeretnéd bemutatni
  • Wikipédia, ha lexikális tartalmakkal is rendelkezel
  • ... és még számos más közösségi hálózat

Mi a fontos, bármelyik csatornát is választod?

  • Ha egyszer belekezdtél, akkor folyamatosan frissíts. Nincs is rosszabb, mint egy olyan profil, amire több éve nem érkezett poszt, akkor inkább szüntesd meg.
  • Rakd fel az elérhetőségi információkat és alkalmazz kereszt linkeléseket.
  • Toborozz közösséget, rajongókat, követőket és kommunikálj velük.
  • Reagálj a feltett kérdésekre.

Fogyasztók megtartása és fogyasztószám növelése gamifikáció segítségével

Mi az a gamifikáció? Még nem hallottál róla? Akkor sürgősen keress fel minket!
A legújabb trend, hogy a játékok ösztönző erejét használod a fogyasztói hűség elérésénél, a munkavállaóid elkötelezettségének növelésénél, vagy egyszerűen csak ahhoz, hogy becsalogasd és bent is tartsd a látogatókat weboldaladon. Azonban ne feltétlenül egy Facebook játékra gondolj vagy egyéb nyereményjátékokra, mivel azok egy-egy alkalomra szólnak. A gamifikáció egy stratégia. Gamifikálhatod például a kollégákat, hogy többet járjanak le sportolni, vagy ügyfeleidet, hogy ha elolvassa minden hírleveledet és jól válaszol a kérdésekre, akkor jutalomban részesülhet, mely lehet akár egy toplistára történő felkerülés is. Még mindig gőzöd nincs, hogy miről szól, vagy mire tudnád használni? Hívj minket, ha webáruházad vásárlói ritkán térnek vissza, ha munkavállalóid nem motíváltak a feladatok teljesítésében és nem működnek csapatként. Ha szeretnéd megismerni a gamifikáció lehetőségeit, akkor hívd csapatunkat!

Fórum és gerilla marketing

Szeretnéd, ha a közösségek megismernék a termékedet, és szeretnéd befolyásolni a véleményüket? Átterelni őket blogodra, weboldaladra? Szeretnéd, ha tudnád, hogy mikor és mit kommunikálnak márkádról?

Gerilla marketing

Gerilla marketingnek nevezzük minden olyan nem szokványos reklámozási módszer összességét, melyek nem reklámhelyeken jelennek meg és céljuk, hogy nem szokványos módon érjék el a fogyasztókat. Ide tartozik:

  • Szóbeszéd marketing (WoM, Word of mouth, Buzz)
  • Vírusmarketing
  • Ambient
  • Astroturf(ing)

Mit értünk fórum marketing alatt?

Vannak esetek, amikor a fórum még nem egy lejáratott lehetőség egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére. Legyen szó kis speciális csoportokról, betegségekről vagy speciális informatikai témákról, hardware-ekről, a fórum még mindig egy pörgős forma. A fórum marketing keretében ezen célcsoportok felé kommunikáljuk a termékkel kapcsolatos információkat, vagy a témával kapcsolatos lehetőségeket.