Jump to content

Változások a Facebook-on

2014-06-11 18:41:40

Nem tétlenkedtek a Facebook háza táján az év elején. Sokak bosszúságára eljött a Facebook design váltás ideje és megint minden máshová került. De milyen változások is történtek valójában?

Többek között bemutatták a hangfelismerő rendszerüket, elkezdték hadjáratukat az automatikus posztok ellen, átláthatóbbá tették az adatvédelmi beállításokat és új szolgáltatást fejlesztenek, mely leginkább a Snapchat funkcióira épül majd, a neve Slingshot.

Új statisztikák

Sajnos még csak Amerikában elérhetőek, de pár hónapon belül a hazai Facebook adminisztrátorok is örülhetnek az új statisztikáknak. A Google-hoz hasonlóan a Facebook is bevezette, így egyre többet tudhatunk meg célközönségünk  felhasználói, vásárlási, életviteli szokásairól, melyeket reméljük a hirdetéseknél is felhasználhatunk majd a későbbiekben a pontosabb célzáshoz.

Átláthatóbb adatvédelmi beállítások

Örömömre szolgál, hogy végre ezt az irányt is meglépték, mert bár nem vagyok összeesküvés elmélet gyártó, de gyakorlott Facebook felhasználóként néha keresgélnem kellett a beállításokat. Ezeket a panaszokat akarta a Facebook az új fejlesztések segítségével orvosolni, ezért az elmúlt időben több olyan lépést tettek, amely rávezeti a felhasználókat az adatvédelemre és könnyebben kezelhetjük majd, hogy mit szeretnénk tudatni magunkról és azt is, hogy kivel.

Leszámolnak az automata posztokkal

Végre vége az RSS grafiti korszaknak! Üdvözlöm a Facebook újítását, mely végre leszámol azon automatikus posztokkal, melyek csak mint szemét terhelték az üzenőfalakat. Ha valaki Facebook profilt hoz létre vállalkozása, közössége számára, akkor vállalnia kell mostantól azt a fáradtságot, hogy posztjait saját maga tegye közzé, ossza meg követőivel.

Egyre többet akar rólunk tudni a Facebook

Sokan vannak akik teljes biztonságban érzik magukat a Facebook-on és szívesen osztják meg életük minden fontosnak vélt pillanatát, szokásaikat, adataikat. Én, adminisztrátorként is tevékenykedve, teljes mértékben tisztában vagyok ezen adatok felhasználásával, ezért kicsit kétkedve fogadom mind az "I'm vote" (szavazó vagyok) gombot, amely szavazásra buzdít, mind pedig az "Ask" gombot, mely az ismerősöket szólítja fel arra, hogy adják meg nekem kapcsolati státuszukat. Legfőként a zene hallgatási és tv nézési szokásaimat posztoló új fejlesztését fogadom borzongással, amely a telefon, illetve a mikrofon adatai alapján jeleníti meg, hogy mi érdekel engem. Azonban ennek ellenére kétség sincs bennem, hogy ezeket mások szívesen fogják használni, a marketingesek pedig örülnek majd az új adatoknak a lehetséges fogyasztókról.

 

Forrás: Social Times