Jump to content

Online marketing kampányok

Az online világ kicsit más mint a fizikai, egy városi bolt híre előbb utóbb elterjed a városka lakói között és hamarosan forgalom generálódik. Az online világban több mint 1.000.000.000 weboldallal kell versenyezned és napi 170.000.000.000 e-mail üzenet közül kell kiemelkedned.  Természetesen a kínálati piac mellett a kereslet esetén is más léptékekben kell gondolkodnod, hiszen napjainkban napi 3.000.000.000 felhasználót érhetsz el márkáddal, termékeiddel az online világbban. Ezért ha, ki szeretnél tűnni, legyél bármekkora vállalkozás is marketing stratégiára már a kezdetektől szükséged lesz.

Online marketing kampányok, PPC, közösségi média kampányok, SEO

  • Marketing stratégia tervezése
  • Online marketing kampányok
  • Social média kampányok (Facebook, Instagram, Linkedin, gerilla marketing kampányok)
  • SEO - Keresőoptimalizálás
  • PPC hirdetési kampányok
  • SEM - Keresőmarketing kampányok
  • Hírlevél, eDM
  • Eseménymarketing kampányok

Online marketing stratégia tervezése - online marketing kampányok

Mikor megszületik a felismerés, hogy szükségünk van egy online marketing kampányra, akkor jó átgondolni előtte, hogy milyen céllal szeretnénk? Milyen keret áll rendelkezésünkre? Kik a célcsoportunk? Ki kell dolgozni egy haditervet a piac meghódítására, az eladások növelésére vagy éppen hírnevünk öregbítésére.

Minden jó hadvezérnek igen komoly stratégiával és végrehajtási tervekkel kell rendelkeznie és minden paramétert a saját szolgálatába kell állítania ahhoz, hogy megnyerje a kis csatákat és a háborút is. A Te haditerved a marketing stratégiád lesz, fegyvereid pedig a digitális és offline marketing eszközei.

Ha jó hadvezér szeretnél lenni és megnyerni a piac elfoglalásáért indított csatát, akkor folyamatosan felhasználókat kell gyűjtened, csepegtetned feléjük az információkat hirdetésben vagy rejtett anyagokban.

Mi a Senswerknél, jó stratégák módjára tudunk neked segíteni abban, hogy milyen eszközökre, lépésekre, büdzsére lesz szükséged abban, hogy csatába indulhass. A tervezéstől az eredmények értékeléséig segítünk abban, hogy megismerhesd piacodat, célcsoportodat, megtalálhasd a legjobb kommunikációs eszközöket, vizuális koncepciót és mindazzal az információval tisztában lehess, melynek fényében elkezdheted terméked bevezetését, a piac meghódítását, image-ed kialakítását, vagy a célodnak megfelelő elképzelések megvalósítását, legyen szó egy éves marketing stratégiáról vagy egy hosszabb távú koncepció kidolgozásáról.

Online marketing kampányok

Legyen szó a legújabb online trendekről vagy a jól bevált online marketing módszerekről. Ránk számíthatsz!

A Senswerk csapatában programozók, grafikusok és marketing szakemberek segítenek kampányod teljes körű tervezésében és megvalósításában. Tervezünk, hirdetünk, szövegeket írunk, optimalizálunk, legyen szó akár Facebook, Google, Etarget, eDM, ePR, keresőoptimalizálási vagy egyéb kampányodról.

PPC kampányok - Facebook, Google, Etarget, Adroll...

Facebook PPC hirdetések

A Facebook hirdetési hálózatában számos lehetőség kínálkozik hirdetéseid célját tekintve: látogatói forgalom terelése weboldalra, Facebook rajongószám növelése, Facebook alkalmazások letöltésének elősegítése, poszt-ok terjesztése, megosztásszám generálása... A célok mellett fontos, hogy sok lehetőséget biztosít a rendszer arra, hogy megtalálhasd célcsoportod: nem, életkor, családi állapot, lakhely, érdeklődés, csoportok, végzettség... Facebook hirdetéseid megjelenhetnek Facebook alkalmazásokban, mobilon, az üzenőfalon vagy a jobboldali hasábban is. A Facebook hirdetés költséghatékony lehetőséget teremt a fogyasztók által kívánatos márkák, termékek, szolgáltatások reklámozására.

Google Adwords PPC

Szeretnél megjelenni a Google keresőjében jó pozícióban, de azonnal? Szeretnél még több látogatót? Szeretnél image-t építeni? Minnél több helyen megjelenni? Szeretnél csak az után fizetni, ha valakit érdekelt is a hirdetésed? A Google Adwords eszköze segítségével jól mérhető, optimalizálható hirdetéseket készítünk neked, melyek segítségével még akkor is nagyon jó helyen és sokszor jelenhetsz meg, ha kis budget-vel rendelkezel. Jelenj meg a Google keresőjében, mobil alkalmazásokban, a Google Display Network hálózatában olyan oldalakon, ahol egyébként csak méreg drágán tudnál hirdetést vásárolni, vagy bármely más helyen, ahol megtalálhatod azokat, akiket tényleg érdekel az általad kínált termék vagy szolgáltatás.

A Senswerk csapata, a Google ügynökségekért program résztvevőjeként,  garantáltan jó minőségű hirdetésekkel dolgozik és folyamatos felügyeletet biztosít, hogy hirdetéseid a legjobb eredményeket érhessék el, fussanak akár Google Display Network, Google kereső hálózaton vagy a Youtube-on.

Google YouTube hirdetések

Magyarországon a kis cégek közül még kevesen fedezték fel maguknak a YouTube csatorna jótékony hatását a cég, márka, termék image építésére. Azonban kétségtelen, hogy a YouTube csatorna olyan interaktív hirdetési lehetőségeket tartalmaz, mely miatt érdemes a kis vállalatoknak is kalkulálni a YouTube hirdetésekkel, főként ha célcsoportjuk a fiatalabb korosztályból kerül ki.

Ha nem rendelkezel reklám videóval, használj animációt vagy jó minőségű és ötletes házi videót, hogy ne dobja meg nagyon a büdzsédet a videó gyártás. Ha pedig rendelkezel már reklámmal, akkor kötelező lesz a YouTube-os közönséget is megszólítanod.

Etarget PPC és RTB hirdetések

2015-től Etarget ügynökségi partnerként veszünk részt a hirdetési hálózatok lehetőségeinek még magasabb szintű kihasználásában. Az Etarget Magyarország egyik legnagyobb hirdetési hálózata, több mint 1700 portállal és weboldallal a PPC hirdetésekhez és több mint 10 reklámhálózattal az RTB hirdetések megjelenítéséhez.

PPC hirdetések: Olyan hirdetések, melyek hirdetési költségét kattintásonként kell megfizetni (Pay Per Click, elterjedt még a CPC, azaz Cost Per Click elnevezés is).

RTB hirdetések: Olyan hirdetések, melyek az adott helyen akkor jelennek meg, ha megnyerik a licitálást az adott időpillanatban (Real Time Bidding, valós idejű licitálás)

Akár a magyar hirdetési hálózatokról, akár a külföldi jelenlétről beszélünk, nem állhatunk meg a legnagyobb hirdetési szolgáltatóknál. Magyarországon jelentős hálózat a CTnetwork, Ebola Play vagy a MadHouse, Adnetwork, míg külföldi irányban az Adroll, Propellerads vagy az OpenX.

Retargeting megoldások

A szép, új, digitális világ csodája a retargeting. Ez leegyszerűsítve annyit jelent, hogy ha egyszer egy látogató az oldaladra tévedt, akkor utána az egyes hirdetési hálózatokon meg tudod célozni hirdetéseddel, egészen addig míg el nem éred a kívánt célt, például, hogy nálad vásároljon. Bár felhasználói oldalról kétségtelenül idegesítő, hirdetési oldalról maga a megvalósult álom!

A retargeting listák szinte minden hirdetési hálózatban megtalálhatóak, így könnyen kialakítható egy olyan megoldás, amellyel egy hírlevél kampányból az oldaladra érkező látogatót megcélozhatsz Facebook, Google, Etarget, Adroll, ... hirdetésekkel, egészen addig míg a vásárlásával egy kizáró listára nem kerül.

Mikor melyiket?

A legjobb, ha ötvözzük ezen hálózatokat a cél és a célközönség legjobb elérése érdekében. Az integrált kampányok nagy előnye, hogy egyszerre több plattformon, eszközön és időben szólíthatjuk meg felhasználóinkat. A három legfontosabb tényező azonban a választás során a büdzsé, a cél és a célcsoport, mivel mindegyik hálózat egy kicsit más és targetálásában mást tud nyújtani, ezért vannak olyan esetek, amikor az egyik- vagy amikor a másik hálózat teljesít majd jobban.

Google Adwords PPC-t akkor használunk leginkább, ha konverziót szeretnénk növelni pl. eladást, ajánlatkérést, illetve ha konkrétan területre, a nap bizonyos óráira vagy egy bizonyos érdeklődésű csoportra szeretnénk célozni.

Facebook PPC kiváló megoldás, ha tudjuk célcsoportunk korát, nemét és azon belül is leginkább a Facebook-on jelen lévő demográfiákat szeretnénk célozni.

Etarget esetén az RTB biztosít kiváló hirdetési lehetőséget, hiszen magas szintű szűrések, beállítások mellett több mint 10 hirdetési hálózatba kerülhet be egyidejűleg hirdetésünk. Márka építésre kiváló!

A retargeting megoldások minden kampány kötelező elemei kell, hogy legyenek. Integrált kampány esetén egyszerre érdemes Facebook, Google, Etarget, ... retargetingben gondolkodni, hiszen szinte ma már minden hálózat rendelkezik ilyen megoldással. A legnagyobb előnye pedig, hogy ha egyszer megfogjuk a felhasználókat, akkor többet nem szabadulnak hirdetéseinktől.

Legyen szó bármely hirdetési hálózatról, szöveges, képes, animált banneres vagy videós hirdetésről, megtervezzük, elkészítjük, optimalizáljuk, mérjük, teszteljük több mint 6 éves tapasztalattal és számos szakértő munkatárssal.

Social média kampányok, Facebook, gerilla marketing

Akár szereted, akár nem, akár kihasználod a lehetőségeit, akár nem, kétség sem fér ahhoz, hogy ma a Facebook-os jelenléttel számolni kell. A Facebook remek lehetőséget jelent akkor, ha célod a fogyasztókkal történő kommunikáció, image építés, márka hűség növelés vagy egyszerűen csak látogatók bevonzása a weboldaladra.

Rengeteg lehetőséget tartogat arra, hogy megjelenj a Facebook közösségi terében. Hirdethetünk a Facebook oldaladra, alkalmazásodra, vagy külső weboldaladra, like-olókat gyűjthetünk, megoszthatunk, eseményeket publikálhatunk, játékokat indíthatunk, adatbázist építhetünk, vagy csak egyszerűen poszthatjuk, hogy mi történt cégeddel, márkáddal.

Legyen szó Facebook hirdetésről, Facebook alkalmazás készítésről, kommunikációról, tartalommenedzsmentről, vagy egy integrált kampányról, ránk számíthatsz!

Gerilla marketing

Fontos szerepe lehet céged életében a gerilla marketingnek akkor, ha elég bátor vagy ahhoz, hogy a szokásos marekting eszközökön túl újakat is kipróbálj. A gerilla marketingen belül ambient, WoM (szóbeszéd), Astroturf(ing), vírus marketing eszközökkel érheted el célodat, mely lehet akár a feltűnés, akár a rejtett tartalmak elhelyezése.

WOM - szóbeszéd kampányok

Igényed van egy újfajta, de mégis régi módszerre eladásaid ösztönzésére? Ahogy egy piacon is ajánlják a zöldségeseket egymásnak a vásárlók, a Te termékeid eladása is akár 30 százalékkal növekedhet, ha a megfelelő csoportok népszerűsítik azt a közösségi terekben a WoM segítségével.

A gerilla marketing legegyszerűbb formája a szóbeszéd marketing, melyet elérhetünk a Facebook megosztások és hozzászólások erősítésével, vagy a blog és fórum marketing, mely során közösségek részévé válsz. A szóbeszéd marketing segít abban, hogy márkád hitelesebb legyen, hiszen bárki jobban elfogadja ismerőse véleményét egy termékről vagy szolgáltatásról, mint a hirdetéseket vagy az idegenek véleményét. A szóbeszéd marketing ereje pedig pontosan ebben rejlik, nem hirdetéseket, hanem felhasználói tartalmakat készítünk.

Keresőoptimalizálás

Szeretnéd, ha a kereső kifejezéseket beírva jó helyen jelenne meg azokra weboldalad? A keresőoptimalizálás minden online kampány mellett is webes jelenléted alapját kell, hogy képezze. Ha weboldalad felépítése, tartalmai, linkjei, megjelenése nem megfelelő, az nem csak a keresőkben elfoglalt helyedre nyomja rá a bélyegét, hanem teljes online jelenlétedre.

A keresőoptimalizálás felel azért, hogy jó helyen jelenj meg a keresőkben, a jól felépített ergonómikus weboldal pedig azért, hogy weboldalad látogatói jól érezzék magukat weboldaladon és könnyen megtalálják amit keresnek.

Hogyan végezzük a keresőoptimalizálás folyamatát?

  1. Elemzünk: Konkurenseket, kulcsszavakat, Google statisztikákat.
  2. Tervezünk: Kulcsszó listát, belső linkelést
  3. Fejlesztünk: Módosítjuk a weboldalt, meghatározzuk a meta adatokat, kulcsszót sűrítünk, külső linkeket gyártunk
  4. Optimalizálunk: Az eredmények alapján optimalizáljuk kulcsszavaidat, tartalmaidat, látogatóid forrásait.
  5. Konzultálunk: Folyamatosan a keresőoptimalizálás teljes ideje alatt segítünk, a végén pedig összeállítjuk, hogy a későbbiekben mire lesz érdemes figyelned, ha csak alapcsomagunkat szeretnéd igénybe venni.

Webanalitika

Ha nem vagy benne biztos, hogy weboldalad, webáruházad hogyan teljesít, min lenne érdemes javítani, milyen hibákkal rendelkezik, akkor keress minket, hogy a Webanalitika eszközeivel megismerhessük weboldalad hibáit és tanácsot adhassunk neked, hogyan javíthatod azokat.

A webanalitika segíthet, ha a statisztikában a következőket tapasztalod:

  • Sok látogató érkezik az oldaladra, de nem vásárolnak
  • Sokan raknak kosárba, de nem vásárolnak
  • Hirtelen visszaesett látogatóid száma
  • Hirtelen visszaesett vásárlásaid száma
  • Rengeteg pénzt költesz hirdetésre, de nem hozott eredményt
  • Korábban keresőoptimalizálták a weboldalad, de nem érted el a kívánt eredményt

eDM, hírlevél küldés

Szeretnél egy látványos hírlevél vagy eDM kampányt? Akkor bízd ránk az elkészítését. A levelezők korlátait ismerve készítjük el hírleveleidet, eDM leveleidet, hogy azokkal is tovább erősíthesd arculatodat, a rólad kialakult pozitív képet. Ha rendelkezel címlistával és azt szeretnéd kiküldeni, úgy hogy arról részletes mért eredményeket kapj, akkor válaszd a SenSDM hírlevél küldő rendszerünket, mely a Senswerk saját fejlesztése. A SenSDM segítségével akár Te is villám gyorsan kiküldheted hírleveledet, vagy megkérhetsz minket is annak kiküldésére.

Hírlevél: olyan e-mail üzenet, melyet rendszeresen, saját adatbázisra (címlistára) küldesz, Például: webáruházad akcióiról.

eDM: promóciós céllal küldött e-mail üzenet vásárolt címlistára. Például: regisztrációhoz kötött nyereményjáték.